Головна >> Історія


Історична довідка.



 

Галузь дорожнього будівництва – одна з найважливіших сходинок нашої держави до світової та євроінтеграції. Як і кожна галузь, дорожнє господарство має свою історію, початок якої сягає сивої давнини. Разом з еволюцією суспільства відбувався і його розвиток.

Вважається, що перші дороги були побудовані на слов’янських землях спеціально як інженерні споруди, а саме волоки – розчищені від каміння та рослинності смуги землі в обхід річкових порогів, а також там, де потрібно було переправляти човни з однієї річки на іншу.

Із літописів відомо, що вже в Х ст. в Київській Русі існували бруковані дороги і мости. Перший міст (наплавний) через Дніпро біля Києва був закладений у 1115 році. Отож, вже тоді дороги стали державною справою, яка регулювалася державним управлінням.

Поступово, починаючи із ХVI ст., межі нашої держави переміщалися на південь. З появою нових міст та поселень з’являлися і нові шляхи, котрі, поєднуючись із старими напрямками, утворювали дорожню сітку країни. Більша їх частина увійшла навіть до сучасної мережі. В ХVІI- ХVIІІ ст. увага держави до доріг посилилася, місцева влада почала звітувати про їх стан і виконання наказів щодо його поліпшення.

Значне будівництво доріг на території України розпочалося в 1820 році. Далі галузь розвивалася достатньо швидкими темпами. Початок ХХ ст. ознаменувався швидким поширенням автомобілів у виробничій діяльності, армії та побуті. Тільки на окремих, найважливіших на той час напрямках, дороги мали суцільне тверде покриття на порівняно великій протяжності: від Києва до Чернігова, Житомира, Бердичева та ін. До інших великих міст були невеликі під’їзні ділянки з твердим покриттям, протяжністю від 5 до 20 км.

Зростаюча роль доріг, великий обсяг дорожніх та мостових робіт на початку ХХ ст. вимагали створення системи централізованої організації для управління дорожнім господарством. Тому в 1917 р. було організоване Південно-західне управління шосейних доріг. Також в цьому ж році розроблено нові технічні правила та інструкції, які охоплювали основні питання проектування і будівництва доріг та дорожніх споруд.

Після закінчення Великої Вітчизняної війни перед шляховиками України постали нові складні завдання – в найкоротші терміни завершити відновлення роботи дорожнього господарства та одночасно приступити до будівництва нових автомобільних доріг. До середини 1945 року в складі Головного дорожнього управління було 25 обласних дорожніх відділів, 90 дорожньо-експлуатаційних і три мостоексплуатаційні дільниці, республіканські трести підсобних підприємств і Укрдорбуд, проектна контора та контора із постачання, науково-дослідний інститут дорожнього господарства і дорожній технікум.

Черкаська область є однією з наймолодших областей України, її офіційне утворення відбулося в 1954р. Цього ж року було створено Обласне управління з будівництва, ремонту та експлуатації автодоріг Черкащини. На час формування області мережа доріг становила 13 тис км., із твердим покриттям було тільки 247 км, у тому числі із чорним покриттям – 18 км.

За період функціонування облавтодору в регіоні побудовані під’їзди до всіх населених пунктів, залізничних станцій, хлібоприймальних пунктів; створено 6 автотранспортних артерій, які з’єднують область із столицею України, збудовано 12 обходів населених пунктів та транспортних розв’язок.

Сьогодні мережу доріг загального користування в області складають 6,1 тис. км. доріг, із яких – 1794,1 км – це дороги державного значення, відповідно – 4348,7 км – місцевого значення. Загальна територія області становить 20,9 тис км2.

Виходячи з умов розвитку сучасної економіки щодо реформування форм власності, для здійснення функцій господарського управління дорожньою галуззю Постановою КМУ від 28.02.2002 р. утворено №221 утворено Державну Акціонерну компанію «Автомобільні дороги України». Це дало можливість розмежувати державне та господарське управління, функції замовника і підрядника, сприяти створенню конкурентного середовища на ринку дорожніх робіт, залучати недержавні інвестиції. До її статутного фонду було передано майно державних дорожніх підприємств, що входили до складу корпорації Укравтодор і які реорганізовано шляхом злиття у дочірні підприємства – Компанії. На їх базі діють філії. Засновником та вищим органом Компанії є держава, яку представляє Державна служба автомобільних доріг України.

Структура ДП «Черкаський облавтодор» налічує 20 філії, з них 15 райавтодорів, 5 дорожньо-експлуатаційних дільниць та Єрківський спецкар’єр.

Черкаські дорожники обслуговують 5 доріг національного та державного значення:

- М-05 Київ – Одеса км 142+900 – 273+900,

- М-12 Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знам’янка км 513+515 – 578+928,

- Н-01 Київ-Знам’янка км 123+850 – 241+622,

- Н-08 Бориспіль-Дніпропетровськ-Запоріжжя км 81+300 – 169+117,

- Н-16 Золотоноша-Черкаси-Сміла-Умань км 0+000 – 217+233.

Добрий стан доріг для нашої області є важливим і пріоритетним на сьогоднішній день, адже на її території працюють багато промислових підприємств; розташовані 9 національних та державних історико-культурних заповідників, які відвідують чисельні вітчизняні й іноземні делегації; 40 культових споруд.







    Немає коментарів.


Додати коментар до публікації:






Ваш коментар: